måndag 20 december 2010

hets!

Sitter på jobbet med en ihållande huvudvärk som jagat mig ett bra tag nog och inser att denna huvudvärk nog uppstått i sammandband med min otroligt dåliga kost samt kanske brist på frisk luft? en halvtimme om dagen kanske inte räcker..
idag får det bli en promenad till gymmet, eller kanske klä på sig och ta en lång promenad får se vad som faller mig in när jag kommer hem men något av det blir det!
Ställde mig på vågen i morse HUGE MISTAKE!
Det kommer nog endast hända en gång nästa vecka för att se vart i vikten jag står när jag börjar min resa mot den perfekta kroppen? ;)
sen ställer jag mig inte på den förbannade saken för det känns som att det inte kommer stirra tillbaka på mig med dess hemska siffror som påminner mig om vad jag stoppar i mig dagarna i enda, varje dag är jag fast besluten om att jag inte ska falla för frestelsen och äta godis eller dricka läsk, men likförbannat gör jag det ändå tröstig och enormt sugen som man är..
Har en känsla av att Januari kommer bli en tuff månad eftersom det blir nada! godis eller onyttigheter, och ett godisberoende kan jämföras med nikotin beroende så avvänjnings perioden lär bli en tuff tid.

Bara denna jävla förkylning lämnar mig någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar