onsdag 9 februari 2011

matmatmat

Jag vet inte hur många dagar jag vill gå hem efter gymmet, sätta mig i soffan och bara skita i att äta, för oftast är jag inte ens lite hungrig det känns jobbigt att tillaga något eller att ens till en början komma på vad jag ska tillaga :/ Jag ägnar den tiden åt som jag har på gymmet att fundera ut vad jag ska äta när jag kommer hem. eftersom jag kanske kommer hem runt 7 tiden känns det jobbigt att ställa sig och laga mat för oftast är det väldigt tidskrävande.

Jag vill äta något snabbt, eftersom jag varje dag iallafall tvingar mig själv till att äta något just för att det resultatet jag försöker uppnå är ett långsiktigt resultat jag vill inte tappa massor i vikt och sen gå upp allt om jag äter något, jag vill äta rätt träna rätt gå ner i vikt! dumt är det att det ska ta sån jäkla tid och sån energi!

Jag måste bli bättre på att tillaga massor med mat en dag så det finns klart för mig i kylen redo för att bli värmt i micron.
Ska föra linssoppa någon vecka, kanske nästa vecka D:
Jag hatar mat det är svårt att veta vad man ska äta, jag mår illa när jag tänker på mat jag vill äta youghurt det är gott men antar att det inte är så näringsrikt som jag önskar att det var. Mackor är en ganska vanligt tillflykt jag intar i brist på annat med. Jag ska leta tips jag återkommer med hur det går ifall det när någon mer som har samma problem :/
Kom gärna med tips om ni har massor med ider på nyttig mat jag kan äta när jag har gymmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar