onsdag 23 februari 2011

tipstipstips

Tänkte jag kan dela med mig lite av Bellas tips söndag :P
Vi börjar med maten då som har varit mitt stora bekymmer haha!
Fasta mat tider krävs så mina dagar ser ut ungefär såhär.

06:30: frukost: Ägg i alla dess former, avokado, rågbröd med kalkon, naturellyoghurt med bär, havregrynsgröt med lättmjölk och bär.
09:00: Mellis: proteinshake, kesella med bär, keso med bär, nötter, mandlar
11:15: Lunch: kyckling/lax/tonfisk sallad, eller med keso, wookadegrönsaker med kyckling, Linssoppa, omelette m,m
14:00: Mellis: samma som innan
17:30: Middag: samma som lunchen, har även tagit fram massa nya recept jag ska prova på som jag självklart kommer dela med mig av till er.
20:30: 1 banan 1 glas lättmjölk, 1 proteinshake

så kommer mina mat dagar se ut,
Frukost: maxa med allt!
Lunch: ät kolhydrater om jag är sugen ska jag göra det innan kl 14:00 på dagarna men helst inte för ofta eller för mycket.
Middag: ät med en ganksa liten portion

Sen har jag såklart en ätardag i veckan som oftast kommer infalla på en lördag och då ska man äta allt.. alltalltallt!!!! som man är sugen på bella sa till mig att bara proppa i mig saker, för tillslut kommer det inte vara lika kul med ätar dagar haha!! Tror jag klarar av veckorna endast för att jag vet att på lördag får jag äta allt jag är sugen på.. mumma! men alla andra dagar blir det disciplin.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar