måndag 28 februari 2011

Bad night

Inatt är nog den värsta natten jag kommer ihåg att jag har haft iallafall, vaknar 00:15 av att jag håller på att frysa ihjäl ligger då under mitt duntäcke och min super duper varma filt som inte tycktes hjälpa ett dugg vid det tillfället. Jag väcker visst fidde lite lät genom att ´jag hackar tänderna och ligger och skakar och andas väldigt högt eftersom jag inte kan andas genom nästan. Skakar,andas,skakar,andas-
detta händer förståss samtidigt som jag är kissnödig, som om det inte är tillräckligt kallt innanför täcket hur i hela världen ska jag klara mig utanför det.
Jag tar mig till toaletten hittar min morgonrock som så glatt får följa´med mig ner i sängen men ändå blir jag inte varm, morgonrock,duntäcke filt och där ligger jag hackar tänder skakar och gråter för att jag mår så dåligt.
Så stackars Fidde som ska upp och jobba kl 06:30 kan ju inte sova han heller, så han går och hämtar en till filt till mig och lägger sig i gästrummet för att han ska försöka sova och inte behöva bli ännu mer smittad, men jag som fortfarande fryser kan såklart inte sova då och kommer såklart på att jag glömmde att ta alvedon innan jag somnade så ger mig snabbt upp igen nu kl 01;24 för att dricka och ta alvedon och då är fidde med upp för han inte heller kan sova.
VI går och lägger oss i olika sänger och jag ligger och väntar på att fidde ska komma för kunde inte sova när han inte var där, men vid det här laget har jag faktiskt börjat svettats istället, så bortsett från snor och hosta och en enorm smärta som är värre än träningsvärk i hela kroppen lovar jag fidde att vara tyst och snäll om han kommer och sover hos mig ,.
sagt och gjort kl 03:00 somnar vi igen och vaknar av kl 06:30.

detta betyder kanske att jag skulle försöka sova nu men jag orkar inte jag mår för dåligt. Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar