tisdag 8 mars 2011

carvings!

Igår va jag super sugen på en kaka, mamma har köpt hem kakor till oss som jag strategiskt gömt i skåpet under en väldigt lång tid nu, när jag va sjuk tog jag fram dessa så fidde skulle ta med dom till jobbet så jag skulle slippa bli sugen. Då blev fidde lite arg på mig över att jag gömt dessa kakor som visst av någon anledning var hans favorit kakor haha! så igår stod dom framme på vardagsrums bordet och bara såg allmänt goda ut, jag tänkte nog fram och tillbaka i min hjärna i en timme på att en kaka gör ju ingenting och jag är ju så sugen. Men det är just detta som förstör allt för tillåter man sig att ta en kaka en gång när det inte är lördag = ätar dag! då är det kört, men fortfarande tänkte jag dessa tankar. Tills jag faktiskt tar upp en kaka och nästan kan känna hur gott den kommer smaka sen lägger jag ner den fast bestluten om att jag kommer må hundra gånger bättre imorn om jag inte äter kakan och att jag faktiskt kan äta en på lördag om jag nu vill!

Tänkte även skita i motionen igår det känndes sååå sjukt frestande att sätta mig i soffan och kolla på några avsnitt av prisonbreak med älsklingen, men tog tag i mig själv insåg att jag iallafall kan ta en halvtimmes promenad och sagt och gjort, mådde så mycket bättre av denna promenad. Och hade verkligen inte mått så bra om jag bara satt mig i soffan och troligtvis hade jag väl tagit en kaka då med! haha! igår va jag duktig tycker jag och idag ska jag med vara duktig, tror det blir simmning för det kan man väl göra även fast man inte känner sig helt hundra frisk ännu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar