torsdag 10 mars 2011

MARY

Mary låter sig övertalas att stjäla - och döms till sju års fångläger i Australien -

År 1786 begår den unga Mary Broad sitt livs misstag. Hon stjäl en sidenhatt, grips av polisen och döms till döden genom hängning. Straffet mildras och hon flyttas till ett fångskepp. Tillsammans med hundratals andra fångar ska hon forslas till en ny koloni på andra sidan jordklotet. En omänsklig tillvaro väntar Mary, som har lovat sig själv att lyckas med två saker under fångenskapen: överleva - och fly -

Berättelsen om Mary Broad bygger på en sann historia.







Jag lånad denna bok av min moster i söndags och den är helt sjukt bra jag kan inte lägga ifrån mig den. Helt sjuk att folk typ hängdes förr i tiden ifall dom hade snott typ en paj bit det är galet, men kankse vi skulle behöva ha det så här i Sverige på 2000-talet så kanske inte folk skulle springa runt och sno saker och döda folk kors och tvärs som dom gör nu!
Jag säger bara dödsstraff vore det mest rimliga att ha,då skulle nog människor tänka till lite innan dom sticker kniven i någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar