lördag 2 april 2011

LUDDE

Igår var ingen vidare dag :/ skulle gå till jobbet men min mor ringde på morgonen och sa att vi var tvugna att åka till veterinären med min kisse som inte hade mått så bra på hela veckan, men i torsdags natt så spydde han hela natten :/ och eftersom jag ändå inte mådde så bra så stannade jag hemma.
Ringde kl 8 och fick en tid kl 9 på djursjukhuset som bara ligger 5min gångväg från mig toppen ju.. det kostar 500kr extra att komma in på akut tid med är Ludde dålig så är det värt det..
Så åkte vi dit med honom men dom hittade inget när han kände på honom, ingen temp heller, så då skulle dom röntga honom och ta blodprov och se om han hittade något då.
Redan i början fick vi veta att det skulle kosta 4000:- att göra dessa saker.. så vi röntgade honom men dom hittade inget där heller, så då fick vi lämna kvar honom där. Efter att vi hade åkt därifrån kom choken tror jag, min älskade kisse som ska leva lika länge som mig? Mår dåligt, 4tusen är mycket pengar, men hur sätter man ett pris på något som man älskar? hur skulle jag någonsin kunna säga att någon att avliva min katt´för att jag inte har råd att göra honom bättre?
Vi lämnade honom på sjukhuset och fick hämta honom vid halv 4, dom hade inte hittat någon men veterinärens bästa gissning var att det var en infektion på tarmarna eller något liknande så fick medicin till honom och så ska han gå på special diet.


Jag älskar min kisse han är verkligen bäst i hela världen. Längtar tills jag flyttar till hus så jag alltid får ha honom hos mig :D nu ligger han på soffan och verkar faktiskt må mycket bättre! han är så gosig!

Måste tacka min mamma som verkligen fanns där för mig igår, finns inte ord för hur mycket det betyder! tack mammsen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar