tisdag 26 april 2011

Tips inför detox

tips för dig som vill detoxa

Tips till dig som skall detoxa eller just nu är inne i en detoxkur:

1. Se upp för dolda bluffar - kolla alltid ingrediensförteckningen! Står det i ett recept att du skall ha tillexempel pesto så menas det givetvis inte den full med stabiliseringsmedel och E-ämnen.

2. Sojaprodukter är inte alltid "rena" - även här - kolla ingrediensförteckningen. Ta inte första bästa utan jämför märkena emellan tills du finner den naturliga sojaprodukten!

3. Förbered nästa dag genom att planera nästkommande maträtter och mellanmål. Allt för att slippa stå hungrig och ha slut på inspiration.

4. Ta till medel som ger en extra utrensning - som exempelvis ½ pressad citron i ett stort glas vatten. Citron är galet utrensande och du kommer under nästkommande minuter att gå på toa ett antal gånger. Se dock upp med att dricka ett sådant glas innan sängdags!

5. Alla gröna teer är inte OK - även här - kolla ingrediensförteckningen och se att det inte är aromer tillsatt.

6. För att skjussa på utrensningen lite extra - se till att utöva någon form av lugnande motion varje dag! Exempelvis yoga, pilates, simning och så vidare. Var noga med att både dricka ordentligt och äta ett litet mellanmål innan för att orka lite bättre. Självklart även efter träningen!

7. Det är INTE billigt att göra en detoxkur. Eftersom det mesta skall vara ekologiskt och såkallade "orginal" är det givetvis dyrare. Dessutom behövs det handlas ett flertal gånger eftersom man behöver mycket råvaror.

8. Bli medlem helt gratis på dietshop -
www.dietshop.se - där finns det en webbshop och mängder med goda recept!

Denna lista har jag snott av en tjej som heter Nicole hon hade en blogg förut som jag dock inte kommer ihåg vad den heter nu :/ men då detoxade hon och bloggade om det och det är så jag har blivit inspirerad till att börja göra det så detta är min 2:a gång och jag är overtygad om att jag kommer må precis lika bra denna gång som förra gången.
En detox är rekommenderad att göra 2ggr per år. perfekt innan och efter sommaren tex.
Jag började som sagt idag den 26 April, och kör 2 veckor frammåt så jag kommer lägga ut ett matschema varje dag vad jag har ätit under dagen, vad jag har utövat för träning och självklart massor mer recept!

NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar