måndag 3 januari 2011

Mitt nya nyttiga liv

Nu har jag börjat
blev träning ca 1 timme med Heidi idag, gick på bandet i 15min
tränade styrka hela kroppen sen trampmaskinen i 23min.

Har lagt upp en plan för hur jag vill gå ner i vikt hur mycket och hur jag ska lyckas.
Ska gå ner 10kg till midsommar, men mitt första delmål är att gå ner 4kg till slutet av Januari.
Har vägt mig idag, men dock inte mätt för jag har inget nedrans måttband och vet inte vart jag kan köpa ett heller, värdelöst!

Ska börja att lägga upp träningsschema för hur min träning kommer se ut vecka för vecka, ska även försöka göra en matlista för varje vecka så det inte blir så jobbigt att planera varje dag.

Träningen kommer jag börja med att träna styrka 2ggr i veckan, kombinerat med kondition 5dagar i veckan, och 2 vilodagar. Ska försöka mig på att simma iallafall 1gång i veckan med.Som sagt behöver nog lägga upp ett träningsschema.
Hela Januari ska jag även stå emot godis,chips,kakor,bullar och allt vad det heter samt alkohol känner mig väldigt motiverad så tror faktiskt detta kommer gå vägen en gång för alla, men behöver mycket stöd från er i min närhet ¨såklart :P

första dagen klarade jag iallafall utan alla godsaker. men blir småland till helgen så får förvaran fiddes mamma om att jag inte vill ha massa mumssaker så kommer nog detta gå toppen bra.
Fick receptet på Fetaostpaj från Claras mamma, hon gjorde den pajen när vi va på kräftskiva hos dom i sommras och den va verkligen toppen god så va tvungen att göra den, den blev nyss klar, men eftersom jag även bestämt mig för att inte äta efter kl 6 på kvällarna så får det bli till lunch eller middag imorn får se vad jag bestämmer mig för. den är nog toppen god med en god sallad. skriver in receptet i ett enskilt inlägg. nu ska jag mysa med älsklingen. nattis!

4 kommentarer:

  1. heej =) nice att du börjat nu själv har man klarat 4 dagar utan godis och igår ställde jag mig på vågen redan -1kg.. inte bra... men men fortsätter köra crosstrainer och vanlig hemma träning på lågintensiv nivå! men ska äta tidigast 20min innan och efter träning och om innan endast gröna frukter ingen tung mat såklart! puss

    SvaraRadera
  2. Syster du är så duktig. 1kg redan, jag tänker inte väga mig fören slutet av Januari tror jag om jag kan hålla mig haha :P hur känns det då känns det bra eller är du super sugen på godis?? jag ska äta tidigast 2 timmar innan haha om jag lyckas:P fan vad duktiga vi är för en gångsskull ska jag fan lyckas!puss

    SvaraRadera
  3. ja jag tänkte inte heller väga mig innan men kunde inte låta bli när man endå gick förbi vågen ;) Jag är sjukt sugen och dumma pappa kan ju inte hjälpatill heller, nee då han köper hem goda kakor och ställer framme =( men jag har inte nallat! puss

    SvaraRadera
  4. Men dum pappa! haha jag ska säga till honom.. han får inte heller äta kakor. haha! ja jag vet troligtvis kommer jag inte heller kunna hålla mig till slutet av januari inte om jag börjar känna att det händer något då vill jag ju veta om jag har gått ner :)2 dagar har jag klarat, och kenta hade med sig 2 påsar lussebullar till jobbet igår som bara låg och luktade gott :D haha men jag tog ingen! puss

    SvaraRadera