torsdag 13 januari 2011

Spanska




Jag har alltid velat lära mig Spanska eller hum alltid är väl att ta i men jag läste det iallafall när jag gick 7:an och typ halv 8:an sen insåg jag hur dum i huvudet min spanska lärare var haha, sen tog man nog inte någonting speciellt seriöst i den åldern :P så det liksom rann bara ut i sanden... Men jag har sen dess iallafall kråmat mig över att jag aldrig tagit tag i att lära mig det när jag verkligen vill, jag har köpt hem sån cd-skiva som man kan lära sig spanska med, men disciplinen att plugga hemma finns ju knappt.

Så nu har jag kollat runt lite på språkkurser och det finns ju ganska mycket, så överväger starkt att börja läsa en nybörjar kurs en gång i veckan efter jobbet, skönt att ha något att göra med, så 2140:- kan det väl vara värt? 12v framöver med start 15 Februari.
så kanske man kan åka på språkresa till sommaren i någon vecka ;)

Nu kör vi, jag har ju bestämt att 2011 blir året som jag ska ta tag i saker! hum undra om året kommer räcka till dock, har en jäkla massor som borde tas tag i. Men börjar med vikten och spanska sen får det bli gitarr och jobbet?

1 kommentar:

  1. Vaddå lärde du dej ingenting på spanskan? Haha Nåt du lärde dej i alla fall var att spanskaläraren kunde visst svenska efetr ett år i sverige :P haha

    SvaraRadera